środa, 13 lutego 2013

Spacer po warszawskiej Starówce

W ciągu ostatnich 4 lat w Warszawie byłam pewnie ponad 20 razy (zaleta posiadania lubego pochodzącego z innego miasta ;)). W związku z tym zwiedziłam już większość "sztandarowych" zabytków, ale dopiero dziś mieliśmy czas, żeby na spokojnie przespacerować się Starówką (a nie gnać jak wariaci nie wiadomo gdzie ;)). Ponieważ uwielbiam taki typ zabudowy i zawsze strzelam miliony zdjęć wąskich uliczek (co na ogół irytuje moich współtowarzyszy, bo skutecznie spowalnia marsz ;)), postanowiłam pokazać kilka na blogu. 
Zdjęć typowych zabytków jest zaledwie kilka, bo zdecydowanie bardziej jarają mnie te wąskie, brukowane uliczki i kolorowe kamienice.













Spacer zakończyliśmy pod Grobem Nieznanego Żołnierza na placu Piłsudskiego.
Praktycznie wszystkie zdjęcia zostały zrobione na Starówce od Krakowskiego Przedmieścia do Warszawskiego Barbakanu. Nie będę ich podpisywać, bo w zasadzie nie wiem jak nazywają się poszczególne ulice. 
Widziałam także tę przepiękną kamienicę, w której mieści się sklep Macieja Zienia, a która ostatnio została pomalowana. Ja rozumiem anarchizm, walkę z burżuazyjnymi markami i co kto tam chce, ale niszczyć taki cud architektury to po prostu głupota.

A i dostałam wizę do Stanów na 10 lat! :)


15 komentarzy:

  1. Ja w Warszawie byłam niestety tylko raz bo nie jest mi po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. matko, jak ja tęsknię za Warszawą...

    OdpowiedzUsuń
  3. zdjęcia piękne, mam nadzieję, że kiedys tez mi będzie dane spacerowac po Warszawie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj pojechałabym do Warszawy, niedługo liczę, że zrealizuję to jedno z moich marzen :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Głupio się przyznać, ale ja w Warszawie byłam tylko raz na wycieczce szkolnej ;o

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie byłam w Warszawie;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem z Warszawy i też nie znam wszystkich nazw ulic które pokazałaś :). Moim zdaniem Wrocław i Kraków są znacznie ładniejsze od Warszawy. Starówka została w całości odbudowana po wojnie, więc to już "nie to", nie ma takiego klimatu.

    OdpowiedzUsuń
  8. o jejku jak ja dawno nie byłam w Warszawie chyba ze 3 lata o.O muszę we wakacje wyciągnąć T na weekend ;)



    Zapraszam do mnie ;*
    Pozdrawiam



    OdpowiedzUsuń
  9. I was suggested this website via my cousin. I am not sure whether this
    put up is written by him as nobody else recognise such specified about my
    difficulty. You are incredible! Thank you!

    Take a look at my blog post - cash advance in michigan

    OdpowiedzUsuń
  10. ja swego czasu często spacerowałam po starówce z moim P. jak byliśmy jeszcze na studiach, teraz też nam się to zdarza, ale już mniej

    OdpowiedzUsuń
  11. Marzę, by tam pojechać;) Kojarzy mi się to z "Czasem honoru", moim ukochanym serialem;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...