wtorek, 10 kwietnia 2012

Tag: Reading is COOL!



1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Najbardziej lubię czytać wieczorem, ale ponieważ przeważnie jestem wtedy zmęczona, szybko usypiam. ;) Z tego właśnie powodu, najczęściej czytam pod wieczór, przed kolacją (o ile nie mam nauki ;)).

2. Gdzie czytasz?
W domu, w tramwaju, w pociągu i samochodzie. ;) Czytam wszędzie tam, gdzie mogłabym się nudzić. 

3. W jakiej pozycji najczęściej czytasz?
W półleżącej, z plecami opartymi o poduszkę, najchętniej pod kołdrą. ;) Jeżeli jednak zmuszona jestem czytać jakieś okropnie pasjonujące tomiszcza związane ze studiami, mogę to robić jedynie siedząc na twardym krześle, przy stole, ze stoperami w uszach. Czasem czytam też leżąc na brzuchu (super, jeżeli ktoś może mi wtedy wymasować plecy ;)).

4. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Lubię praktycznie każdy rodzaj książek. Łatwiej chyba byłoby wymienić te, których nie lubię, a do takich należą wszelkiego rodzaju pozycje napisane w sposób encyklopedyczny (nie lubię czytać dla przyjemności książek, w których muszę podkreślać ważne fragmenty, żeby zrozumieć ;)). Niespecjalnie lubię też czytać niektórych autorów iberoamerykańskich.
Jeżeli miałabym wymienić te, które lubię w sposób szczególny to byłyby to biografie, pozycje dotyczące szeroko pojętych patologii społecznych, horrory Kinga, oraz dobre książki "o dziewczynach" (np Musierowicz, Montgomery). Do moich ulubieńców należy też seria książek o Harrym Potterze. ;)

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś/ dostałaś?
Pakiet książek Kinga - Misery, Lśnienie, Miasteczko Salem.

6. Co czytałaś ostatnio?
Stephen King - To

7. Co czytasz obecnie?
Ryszard Kapuściński - Imperium + jednocześnie (nie potrafię czytać tylko jednej książki na raz) autobiografia Keitha Richardsa.

8. Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi?
Przenigdy nie zaginam rogów. Czasem wtykam między strony różnego rodzaju karteluszki, jednakże najczęściej - sprzątając - zamykam książkę zapamiętując stronę. A czasem nie zapamiętuję i wtedy rozpoczynam lekturę od dzikiej irytacji na samą siebie i pierwsze 5 minut zajmuje mi znalezienie miejsca, w którym skończyłam.

9. E-book czy audiobook?
Żadne z powyższych. Kilka razy zdarzyło mi się słuchać audiobooków, ale nie jestem ich fanką. Jeżeli zaś chodzi o e-booki - nie znoszę czytać "na ekranie". Chyba głównie dlatego, że przygotowując się na zajęcia często muszę czytać ustawy wprost z komputera (bo chyba zbankrutowałabym, gdybym chciała je wszystkie drukować) i mam przykre wspomnienia. ;)

10. Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Kubuś Puchatek, Pippi Langstrumpf, Dzieci z Bullerbyn, Plastusiowy pamiętnik, Proszę słonia i jeszcze kilka innych, których tytułów nie potrafię sobie teraz przypomnieć. 

11. Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Od jakiegoś czasu jestem wielką fanką Lisbeth Salander - twarde dziewczę z charakterem, które nie daje sobie w kaszę dmuchać. Jakaż to miła odmiana po stosie nijakich i bezbarwnych oraz zupełnie naiwnych dziewczątek, które zajmują się bądź leżeniem i pachnięciem, bądź też omdlewaniem z zachwytu. ;)

Taguję:


6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię Lśnienie Kinga;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie też zafascynowała Salander :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak Ci się "To" spodobało?
    Dzięki za otagowanie, ja już go zrobiłam więc dopiszę Cie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "To" super, ekstra. :P Poważnie, książka fantastyczna, film słabiusieńki. :)
      Musiałam przeoczyć Twoją odpowiedź. ;) Dziwne, bo Tag wyjątkowo mi się spodobał i jak u kogoś widziałam to wchodziłam natychmiast. ;)

      Usuń
  4. Dzieki za otagowanie:) Pomyślę nad odpowiedzią:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...