niedziela, 22 kwietnia 2012

O pielęgnacji twarzy słów kilka


Pierwszy dzień diety owocowej już za mną, póki co bardzo mi smakuje i absolutnie nie chodzę głodna. :)

W ramach kontynuacji wczorajszego posta (jakby nie było to wszystko ma służyć poprawieniu kondycji skóry) pokażę dziś moją pielęgnację twarzy. Liczę, że takie podsumowanie pomoże mi zobaczyć, co ewentualnie powinnam w niej zmienić. Mam nadzieję, że również Wy zdradzicie mi swoje pielęgnacyjne tricki. :)

1. Mycie i peelingowanie
Twarz myję 2 razy dziennie. Ostatnio nabyłam w Rossmanie gąbkę Konjac (recenzja już wkrótce). Ponieważ można używać jej zarówno samodzielnie, jak i z żelami do twarzy, moja obecna rutyna wygląda następująco: rano rezygnuję z dodatkowych środków, zaś wieczorem wspomagam działanie myjki żelem Biodermy z linii Sebium.


W kwestii gąbki napiszę na razie tyle: jej największą (w mojej opinii zaletą) jest fakt, że bardzo delikatnie, ale dokładnie, złuszcza skórę. Myślę, że przy jej codziennym stosowaniu zaniecham używania peelingów. ;) Póki co używałam najczęściej peelingu Clean&Clear mniej więcej raz na dwa dni.


2. Oczyszczanie.
Oczyszczam buzię przy użyciu micela z Biodermy. Nie robię tego po myciu, ponieważ byłaby to chyba już przesada, dlatego ostatnio pod szumną nazwą "oczyszczanie" mieści się u mnie wyłącznie demakijaż.
Wcześniej używałam toników z Nivei, Bielendy i Dermiki.




3. Nawilżanie
Nigdy nie wychodzę z domu bez krem do twarzy. Myślę, że dobre nawilżenie skóry jest równie ważne dla każdego rodzaju cery. Póki co nie "bawię" się jeszcze w kremy przeciwzmarszczkowe, bo - mimo iż pierwsze oznaki starości dopadły już moją twarz - uważam, że mam jeszcze trochę czasu. ;)
Mam kilku ulubieńców, jednakże najczęściej posiadam w swojej kosmetyczce produkt firmy Nivea. Ulubieńcem lata jest krem Bielendy.



4. Regeneracja
Skóra najlepiej regeneruje się podczas snu, dlatego tak ważny jest dobry i skuteczny krem na noc. Ponieważ nie lubię jednocześnie stosować produktów ze zbyt wielu linii, moim "podstawowym" produktem na noc jest kosmetyk ze wzmiankowanej już linii Piękno i Świeżość firmy Nivea. Od czasu do czasu, żeby skóra się nie przyzwyczaiła, zastępuję go produktem Lirene.



5. Walka z nieprzyjaciółmi
Kiedy na mojej skórze pojawią się jakieś niedoskonałości to w zależności od tego, czy są to zaskórniki, czy pryszcze, bądź robię tzw. "parówkę", bądź stosuję punktowo apteczną maść z antybiotykiem, którą przepisała mi moja pani doktor (i której pokazywać nie będę, bo coś czytałam, że podobno leków na receptę nie można - nie wiem, nie wgłębiam się, bo nie jest to dla mnie jakaś szczególnie ważna informacja ;)).
Dodatkowo, kiedy moja skóra ogólnie jest w gorszej kondycji, zamiast kremu na noc nakładam produkt, który ma przeciwdziałać trądzikowi. Pochodzi on z mojej ulubionej linii firmy Bioderma.


6. Maski
Generalnie stosuję dwa typy masek: oczyszczające i silnie nawilżające. I w tej dziedzinie mam swoich ulubieńców, ale ich zobaczycie poniżej. Staram się nakładać maskę raz w tygodniu, ale udaje mi się to jedynie w wakacje (wtedy też stosuję w jednym tygodniu nawilżanie, a w następnym oczyszczanie). W normalnym trybie życia, dobrze jest jak użyję produktu raz na dwa tygodnie. Nakładam wówczas tylko maski oczyszczającej.



7. Makijaż
Staram się nie przesadzać z makijażem. Jeżeli zostaję w domu, czy idę na zakupy do pobliskiego sklepu, nie maluję się wcale. Od czasu do czasu staram się rezygnować z podkładu. Oprócz tego najchętniej używam minerałów - nie obciążają mojej skóry, nie czuję ich na skórze, ani nie muszę zabezpieczać toną pudru. Ich dodatkowymi plusami są dobre, przyjazne skórze składy, oraz duży wybór kolorów i formuł. Obecnie jestem na etapie poszukiwania "tych jedynych" i jakoś, niestety, znaleźć nie mogę. Ale nie poddaję się, ponieważ firm oferujących podkłady mineralne jest obecnie tyle, że w końcu na pewno znajdę odpowiedni dla siebie produkt.

Wyszło o wiele dłużej niż się spodziewałam, ale mam nadzieję, że Was nie zanudziłam. ;) Podzielcie się swoimi metodami pielęgnacji, ulubionymi kosmetykami, cudownymi produktami, które robicie same i wszystkimi innymi przydatnymi trickami. :) Czekam na komentarze. :)


4 komentarze:

  1. nooo dobrze opisałaś swoją pielęgnację ;-) nigdy nie próbowałam tej biodermy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo zaciekawił mnie ten kremik z Bielendy

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja pielęgnacja jest dość prosta.
    Na dzień używam kremu nawilżającego z Vichy Aqualia Thermal a ponieważ nie posiada on filtra dodatkowo na lato krem z alverde SPF30.
    Na noc zaś używam tylko oleju makadamia i dwa razy w tyg nakładam go z kwasem hialuronowym.
    Oczyszczanie: żel Vichy Normaderm i płyn micelarny z AA Ultra Odżywianie ( złoty)
    Krem pod oczy zaczęłam z alterry z orchideą.
    Jeśli chodzi o maseczki:
    To algi morskie mieszam z wodą do iniekcji lub glinkę czerwoną z ekstraktem z truskawki mieszam z olejkiem makadamia. produkty dostępne są na stronach znanych sklepów BU, ZSK.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma ten kremik z Bielendy fajny jest;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...